Megasztár 6 - Interjú Liptai Claudiával és Till Attilával

A Megasztár 6 indulása előtt a TV2 két, talán legismertebb műsorvezetője emlékezett az első közös munkára, a korábbi szériákra, a show-k előtti izgalomra. Till Attila szerint társa remekül improvizál, Liptai Claudia pedig elmondta, hogy bár néha idegesíti, nagyon sok energiát kap Tillától. A zsűri lecserélését természetes folyamatként értékelik, a humort pedig mindketten igen fontosnak tartják.
2002 őszén dolgoztatok először együtt, akkor indult a Big Brother. Emlékeztek az első napra?
Till Attila: Nem az élő adásban találkozunk először, mert a valóságshow ugyan ősszel indult, de nekünk már júliusban kellett felvenni ajánlókat egy green boxban. Ott jó sok időt eltöltöttünk: jó hangulatú felvételek voltak azok, örültünk annak, hogy jön ez a munka, sokat viccelődtünk. Karatéztunk, kalimpáltunk, volt ott minden!
Liptai Claudia: Én akkor már nagy rajongója voltam Tillának, előtte láttam műsorban, nagy megtiszteltetés volt, hogy vele dolgozhattam. Érdekes, hogy pillanatok alatt kiderül, működik-e a kémia két ember között - és azóta is, ha együtt dolgozunk, megvan ez az erő.
T. A.: Én is szerettem, amit Claudia előtte csinált. Volt neki korábban egy heti szórakoztató műsora, azt rendszeresen nézem, és nagyokat nevettem rajta. (A Csííízről van szó - a szerk.)
L. C.: Nem mondod! Azt hittem, hogy te, mint underground figura, nem néztél ilyen műsorokat!
T. A.: Elárulok egy titkot: mindenki néz mindent. Nekem ráadásul a humor különösen fontos, és ezért volt izgalmas az első találkozás 2002 nyarán, mert az volt a fejemben, hogy jön az a nagyon szórakoztató, dögös nő a tévéből.
Mit szerettek és mit nem szerettek a másikban?
L. C.: Olyan régi kapcsolat ez... Amit én Tillában szeretek, hogy nála nincs soha kétszer ugyanaz. Elbűvölő, lehengerlő, és olyan energia van benne, hogy mindig tudok építkezni belőle, amikor közösen vezetünk műsort. Ez alkati kérdés, lehet, hogy nehéz vele együtt élni, vagy nehéz kezelni, de frenetikus ember. Imádom azt, amikor váratlan helyzetbe hoz, ráadásul el tud bűvölni egy-egy mondatával. Kicsit tud néha idegesíteni, de valószínűleg én is őt.
T. A.: Én nagyon jól viselem a női szeszélyt, és azt megfigyeltem, hogy a smink, öltözködés előtt, közben egy kicsit ideges minden nő. De ha jó kapcsolatban vagy valakivel, akkor az azt jelenti, hogy nem kell másképp viselkedni, nem kell megjátszanod, előadnod magad. Claudiával soha nem vagyok zavarban.
Lecserélte a komplett zsűrit a TV2. Mit szóltok ehhez?
L. C.: Még nincs meg a zsűri összetétele, csak annyit tudni, hogy Bereczki Zoltán és Falusi Mariann érkezik.
T. A.: Voltak már zsűritagcserék, de nekem ez a "lecserélés" szó nem tetszik. Nem azért volt váltás, mert nem végezték volna jól dolgukat, inkább arról van szó, hogy a Megasztár olyan állandó brand itthon, amilyen nincs másik, és akárcsak az American Idol-nál vagy más, külföldi tehetségkutatóknál, néha frissíteni kell. Nyugaton ugyanígy megy ez, szükség van a megújulásra.
L. C.: Az új Megasztár 6 egyik jellemzője amúgy is a megújulás. Új imidzs, új zsűri lesz. Tilla a brand arca, de az én szerepem is megújul, a casting folyamatában eddig nem vettem részt, de ezentúl lesz vele dolgom. Ezt nagyon várom, mert engem mindig is az érdekelt, milyen emberi sorsok lépnek be a show-ba. Azzal, hogy kimegyek stábbal riportra, látom majd, honnan jöttek a versenyzőink, látom a családjukat. Itt nagy fordulat lesz amúgy is, mert az első casting után már a legjobb huszonnégybe kerül a versenyző.
T. A.: Minden énekes, aki odajön a zsűri elé, zenei kísérettel énekel egy dalt. Ha sikeres, akkor máris a középdöntőben van, ahol már csak egyet kell énekelnie, és már az egész országot szórakoztathatja. Gyorsabb és feszültebb műsor lesz.
Felmerült benned, hogy nem vállalod?
L. C.: Nem, mert ez a műsor mindig pozitív életszemléletet mutatott, annak a jelképe volt, hogy annak is van lehetősége, akinek amúgy nem lenne. Én ez nagyon át tudom élni, mert én is a semmiből jöttem. A műsornak, a sikernek több komponense van: alázat, szorgalom, személyiség, sok mindentől függ, hogy meddig jut valaki, de a mai bizonytalanságban jó dolog, hogy van egy show, ahol meg tudja mutatni magát egy tehetség, esélyt kap arra, hogy megszerettesse magát sokakkal.
És ha ősszel indul a show, akkor is vállaltad volna? Mert egy időre visszavonultál a médiából.
L.C: Olyan dolgokról szerettem volna lemondani, amelyek annyira kimerítőek voltak, és olyan szinten fárasztottak, hogy képtelen voltam mással foglalkozni. A Megasztár viszont nekem felüdülés, miközben borzasztóan izgulok.
T. A.: Igen? Nem látszik rajtad!
L. C.: Iszonyúan izgulok, de nem veszed észre, mert mindig bökdösöl, viccelődsz. Szerintem jó, ha izgulok, mert azt jelenti, hogy mindig valami új jön, én pedig, amit már nem akarok, az a rutin.
T. A.: Tegyük hozzá, hogy én mindig heccelem a Claudiát, például ha cilinder van a fején, akkor elindul a kezem, hogy lepöcköljem onnan, amire ő hátrahőköl.
Ki szeret jobban improvizálni?
T. A.: Claudiánál nincs jobban improvizáló ember. Gyors, jó a humora. Havas Henriktől kezdve Hajdú Péteren át sokan próbálták befogni ezt a drága asszonyt, valami csellel sarokba szorítani, de nagyjából két karateütés után már repültek is vissza.
Ez inkább a Mokká-ra lehetett jellemző. A Megasztár-ban elég kötött a szöveg, nem?
L. C.: Vannak kötelező dolgok, amelyeket el kell mondanunk, de azért működik jól a műsor, mert vannak benne váratlan helyzetek, például, ha egy zsűritag nem hajlandó megszólalni, elmegy a hang, más a fény... az ilyen több adrenalint hoz. Általában pozitívan jövünk ki az ilyen esetekből.
Ha már szóba került: a Mokká-ba tervezel visszatérni?
L. C.: Van az a remek mondás, hogy az ember tervezhet, de majd az élet hozza, amit kell. Most csak a Megasztár-ra koncentrálok.
Emlegették a neved más csatornával kapcsolatban is. Volt ilyesféle megkeresés?
L. C.: Ismeretlen számról jövő hívást nem veszek fel.
Végezetül: ki volt a kedvenc megasztáros előadótok?
L. C.: Sok ilyen van. Most volt egy kutatás, és kiderült, hogy a magyar könnyűzene nagy részét teszik ki azok, akik ebből a tehetségkutatóból lettek ismertek, de még az első szériából is sokan vannak a pályán. Nagyon jó érzés, hogy ennek a műsornak része lehetek.
T. A.: Elképesztőek a számok is, rengeteg arany- és platinalemez is gazdagítja a múltat.
L. C.: Ráadásul három megababa született! Nagyon sok szerelem született az előadók közt, és három kisbaba is van, megás szerelemből. Lehet, hogy ez másnak nem szúrt szemet, de nekem nagyon jó érzés. A Megasztár így sokaknak állandóságot és párkapcsolatot is jelentett.