Beszélgetés Liptai Claudiával a Megasztár 6 -ról

Vajon miért várt fél évet a TV2 a hatodik Megasztár elindításával? Miben tud újat mutatni a hatodik széria? Ki adja a nagyobb sztárokat: a Megasztár vagy az X-Faktor? Hogyan szerepel a vadonatúj zsűri? Erről beszélgettünk a tehetségkutató női műsorvezetőjével, Liptai Claudiával, a február 10-én induló műsor bevezető eseményén.
Hol tart most a hatodik Megasztár?
Liptai Claudia: Tavaly csak az élő műsornál csatlakoztam a Megasztárhoz, idén ez úgy változik, hogy a kezdetektől, a castingtól kezdve ott vagyok, és én vagyok az, aki hátul, a backstage-ben, a családtagokkal együtt örül és bánkódik. Február 10-én indul a Megasztár, mi azonban már túl vagyunk a teljes castingon, tehát az első három adáson. Ezeknek a felvételeknek folyik most az utómunkája. Egyébként elképesztő, ahogy időről időre kinőnek a földből a tehetségek. Voltak hatalmas hangok, és voltak iszonyatos drámák is.

- Tehát megvan az a tizenkét tehetség, aki bekerül az élő műsorba?
- Nem, hiszen mi most a párbajra válogattunk huszonnégy embert. Lesz két párbajadás, és ez a két adás fogja eldönteni a tizenkét döntős sorsát. Úgy kell elképzelni, hogy van egy casting, amelynek során huszonnégy embert választ ki a zsűri, és ez a szám feleződik majd meg a párbajokon. Ez sokkal nagyobb nyomás azokra nézve, akiknek teljesíteniük kell a színpadon. Annyit elmondhatok, hogy vannak visszatérőink az előző Megasztár szériák válogatóiról, és van olyan is, akinél csak néztünk, hogy hol volt eddig.
- Mikor lesz a nagydöntő?
- Májusban lesz a finálé.
- Öt Megasztár után miben tud újat mutatni a hatodik?
- Ez az a kérdés, ami minden alkalommal felvetődik. De nézzük végig a neveket! Tóth Vera, Molnár Ferenc Caramel, Rúzsa Magdi, Király Viktor és Tolvai Renáta. Mindegyiküknél azt hittük, hogy a következő már nem fogja tudni túlszárnyalni az elvárásokat, egyszerűen annyira jók. És tessék: mindig lehet újat mutatni. Nem beszélve Tóth Gabiról, Oláh Ibolyáról, Dér Heniről, vagy éppen Gáspár Laciról. Ne feledjük el, hogy őket is a Megasztártól kaptuk!
- Mennyire alkottok összeszokott párost Tillával? Ki a domináns fél?
- A mi párosunkat a tisztelet és a megbecsülés jellemzi. Illetve az, hogy ő nagyon férfi ebben a párosban, én pedig nagyon nő tudok lenni. Elképesztő az a fajta humor és intelligencia, amit Tillában látok. Ő egy kifogyhatatlan, állandóan megújuló ember, akitől soha nem hallottam ugyanazt kétszer. Csodálatos. Imádom, szeretem, barátom. Hogyan készülsz az élő adásokra? Félsz vagy izgulsz?
- Mindig izgulok, és ez sose múlik el. Ennek van egy olyan pozitív hatása, hogy egymást ütögetjük és csapkodjuk a Tillával, kellően felspannolva egymást. Izgalom nélkül úgy vélem, ez az egész szörnyű lenne.
- Azért tolódott a hatodik Megasztár, mert behódolt az X-Faktor előtt?
- Azt gondolom, hogy mindennek van helye és jogosultsága. Örülök, hogy a nézőnek nem kell megosztania magát. Lement egy tehetségkutató műsor, nagyon tehetséges emberekkel, és most jön egy másik, szintén nagyon tehetséges emberekkel. Viszont én azt gondolom, hogy a Megasztár a miénk. Mert az magyar, azt csak mi tudjuk, az a legsikeresebb. Olyan embereket adott a zenei palettának, akik a háromnegyedét teszik ki a mai hazai könnyűzenei életnek. Ezt azért nehéz túlszárnyalni.
- Szerinted nagyobb sztárokat ad a Megasztár, mint az X-Faktor?
- Igen. Valahogy közelebb állnak az ember szívéhez. Jobban - hogy is mondjam - közülünk jönnek, akik a Megasztárban lépnek fel. Úgy érzem, hogy a sors itt nagyon fontos. Az, hogy honnan jössz. Itt nem elég jól énekelni, hanem kell egy nagyon erős karizma.
- Milyennek ítéled a mostani zsűrit? 

 Az elején nagyon izgultam, hogy a szinte teljesen megújult zsűrink hogyan fog működni. Elképesztő jó, amit csinálnak! Olyan kémiájuk van, amin én magam is megdöbbentem. Úgy érzem, hogy annyira pozitív, jó fej, hihetetlenül humoros, és szakmailag is nagyon profi zsűrink van, hogy az rengeteget hozzátesz majd a Megasztár sikeréhez.